Opgeblazen gevoel vrouw | Rennie Deflatine

5 tips bij een opgeblazen gevoel

Last van een opgeblazen gevoel?
Vijf tips om je opgeblazen gevoel tegen te gaan

Last van een opgeblazen gevoel?

Heb je wel eens het gevoel gehad opgeblazen te zijn? Een opgeblazen gevoel kan een vervelende klacht zijn. Het kan vaker voorkomen na een heerlijk weekend of tijdens de feestdagen, op momenten waar je ongemerkt grotere hoeveelheden eet en meer drinkt. Een opgeblazen gevoel is echter niet altijd gekoppeld aan teveel eten. Sommige mensen kunnen last hebben van een opgeblazen gevoel, zelfs als ze geen grote maaltijd hebben gegeten. Rennie vertelt je graag meer over de oorzaken en symptomen van een opgeblazen gevoel.

Een opgeblazen gevoel kan erg ongemakkelijk zijn, maar gelukkig zijn er een aantal manieren waarop je je eetpatroon en leefstijl kunt wijzigen om dit ongewenste gevoel aan te pakken.

Vijf tips om je opgeblazen gevoel tegen te gaan

Er zijn een aantal gebieden die problemen kunnen veroorzaken. Hier een aantal eenvoudige tips om je te helpen je opgeblazen gevoel tegen te gaan:

1. Eet vezelrijk
Door een paar kleine veranderingen aan te brengen in je voedingspatroon kun je de kans op een opgeblazen gevoel verkleinen en genieten van een goede voeding. Lees meer over voedingsmiddelen die je een opgeblazen gevoel geven.

Obstipatie kan de symptomen van een opgeblazen gevoel vaak verhogen, dus zorg ervoor dat je veel granen en groenten eet om een regelmatige stoelgang te houden.

2. Controleer jezelf op eventuele intolerantie voor bepaalde voedingsmiddelen
Het eten van voedsel dat je niet verdraagt, kan leiden tot een overmatige gasproductie, een onrustige maag en een opgeblazen gevoel. Als je vermoedt dat je bepaalde voedingsmiddelen niet verdraagt, neem dan contact op met je arts of een diëtist die je kan adviseren over veranderingen in je dieet.

3. Drink warm water of thee
Een goede manier om de spijsvertering te stimuleren is een kop warm water (met citroen). Voeg eventueel pepermunt olie toe aan het warme water. Thee (met citroen) is een goed alternatief als de smaak van warm water je niet echt bevalt. Thee kan stimulerend zijn op je spijsvertering, met name kruiden thee als kamille of gember en groene thee.

4. Eet vaker op de dag kleine hoeveelheden
Dat gevoel van overdreven vol te zijn na een grote maaltijd is bekend.
Om dit te voorkomen, is het verstandig om minder te eten en vaker op de dag kleine hoeveelheden te eten in plaats van drie keer één grote maaltijd op een dag. Samen met het eten van kleinere porties, heeft daarbij het goed kauwen van je eten twee belangrijke voordelen: het helpt de hoeveelheid lucht die je met het voedsel slikt te verminderen, en het zorgt ervoor dat je veel langzamer eet, waardoor je inname van eten automatisch minder wordt.

5. Probeer Rennie Deflatine
Blijf je last houden van een opgeblazen gevoel? Rennie Deflatine gaat de overmatige gasvorming in maag en darmen tegen en verlicht snel en effectief een opgeblazen gevoel of winderigheid. Rennie Deflatine bevat namelijk de stof simethicon, een ingrediënt dat de kleine gasbelletjes uiteen laat vallen die het opgeblazen gevoel en de borrelende geluiden van opgesloten gas veroorzaken. Daarnaast beschikt Rennie Deflatine ook over dezelfde werkzame stoffen als bijvoorbeeld Rennie Pepermunt en Rennie Suikervrij. Deze zetten overtollig maagzuur snel en effectief om in water en andere lichaamseigen stoffen. Last van een opgeblazen gevoel? Probeer Rennie Deflatine!

Wil je meer weten over dit product klik dan op onderstaande button of lees meer over hoe een opgeblazen gevoel of winderigheid te behandelen.

 

Rennie® Deflatine | Rennie® Rennie® Deflatine

Lees meer
Rennie® DUO bij brandend maagzuur en zure oprispingen Rennie® DUO

Lees meer
Rennie® Sinaasappel Rennie® Sinaasappel

Lees meer
Rennie® Pepermunt| Rennie® Rennie® Pepermunt

Lees meer
Rennie® Anijs Rennie® Anijs

Lees meer
Rennie® Suikervrij | Rennie® Rennie® Suikervrij

Lees meer