Opgeblazen buik na het eten | Rennie

Een opgeblazen buik na het eten?

Opgeblazen buik en de invloed van je eetpatroon
Tips om een opgeblazen buik te voorkomen

Opgeblazen buik en de invloed van je eetpatroon

Een opgeblazen buik ontstaat doordat je buik na het eten opzet. Vaak wordt het veroorzaakt door iets in het eten dat zorgt voor gasvorming en winderigheid. Door een paar kleine veranderingen aan te brengen in je eetpatroon kun je de kans op een opgeblazen buik verkleinen en genieten van een goede voeding.

We beschrijven daarom een aantal voedingsmiddelen die een opgeblazen buik kunnen veroorzaken.

Vettig voedsel
Voedingsmiddelen die gefrituurd of bijzonder vettig zijn, zorgen voor extra spanning in je spijsverteringsstelsel, waardoor het risico op een opgeblazen buik en brandend maagzuur toeneemt.

Zoute voedingsmiddelen
Ze moedigen het lichaam aan meer water vast te houden. Houd hier rekening mee als je geneigd bent om kant-en-klare maaltijden te kopen of als je een zak chips opent voor een hartige snack.

Bonen
Bonen bevatten veel suiker (oligosachariden) dat het lichaam niet kan verteren. De bacteriën in onze dikke darm fermenteren deze suikers. Gasvorming is een bijwerking van dit proces.

Geraffineerde koolhydraten
Voedingsmiddelen zoals wit brood en pasta zitten vol met suiker en heel weinig langdurige energie. Richt je in plaats daarvan op zilvervliesrijst, volkoren pasta, meergranen brood en quinoa.

Specerijen en uien
Chili, ui en knoflook zijn echte triggers voor een opgeblazen buik en brandend maagzuur.

Koolzuurhoudende dranken
Koolzuurhoudende dranken kunnen ook zorgen voor een opgeblazen buik. Het bruisen in deze dranken wordt veroorzaakt door koolstofdioxide - een gas. Dus als je grote hoeveelheden doorslikt, neem je veel overtollig gas in (en niet te vergeten de suiker). Een deel van het gas blijft hangen in je spijsverteringsstelsel, met een onaangenaam opgeblazen buik als resultaat.

 

Tips om een opgeblazen buik te voorkomen

  • Eet mager vlees of vis en vezelrijk voedsel zoals zilvervliesrijst
  • Drink veel water
    Als je niet genoeg vocht in je lichaam hebt, zullen je nieren aan je lichaam aangeven zoveel mogelijk water vast te houden - wat kan leiden tot een opgeblazen buik.
  • Regelmatige lichaamsbeweging
    Dit kan helpen gas sneller door je lichaam te duwen en kan je spijsverteringsstelsel ook een boost geven om constipatie te helpen voorkomen.
  • Eet langzaam en kauw je voedsel op de juiste manier
    Dit is bijzonder effectief als je in staat bent om met voldoende tijd in een ontspannende omgeving te eten.

Nog steeds een opgeblazen gevoel, probeer dan Rennie Deflatine
Als je je nog steeds opgeblazen voelt, probeer dan Rennie Deflatine. Rennie Deflatine gaat de overmatige gasvorming in maag en darmen tegen en verlicht snel en effectief een opgeblazen buik en/of winderigheid. Daarnaast zet Rennie Deflatine overtollig maagzuur snel en effectief om in water en andere lichaamseigen stoffen. Meer weten over Rennie Deflatine?

Rennie® Deflatine | Rennie® Rennie® Deflatine

Lees meer
Rennie® DUO bij brandend maagzuur en zure oprispingen Rennie® DUO

Lees meer
Rennie® Sinaasappel Rennie® Sinaasappel

Lees meer
Rennie® Pepermunt| Rennie® Rennie® Pepermunt

Lees meer
Rennie® Anijs Rennie® Anijs

Lees meer
Rennie® Suikervrij | Rennie® Rennie® Suikervrij

Lees meer